Aasta alguses olnud Espana laager

Pisut sissejuhatust enne selle hooaja teise laagri juttusid. Treenisin laagrite vahelise aja kodus väga isukalt, kõik tundub toimivat ja ilm ka on mind kõvasti soosinud. Seega ei ole pidanud aerutamispausi üldse pidama, mis võiks olla aerutajale parem… Võib olla 15+ lisa kraadi, aga selleks tulebki lõunalaagrites käia. Põhjus on lihtne, jahedas keskkonnas saab edukalt aerutada, aga sprinditreeningute kvaliteet on oluliselt parem soojemas kliimas. Kuna lihas on soojas elastsem ja riided ka ei piira nii palju.

Selle hooaja 2. laager toimus samuti Sevillas. Treeningute mõttes oli väga asjalik laager, sain kõik oma treeningud tehtud ja päris hea kvaliteediga. Mida iseloomustab näiteks jõunäitajate kasv hilisemalt puhkenädala lõpus tehtud katsete ajal ja hea tunnetuslik minek vee peal. Arvestada tuleb sellega, et laagri olulisim siht oli loomulikult aerutamine, siis on tulem väga hea.

Kahjuks jäi see laager minu mällu hoopis laagrina, kus reisimine oli lihtsalt kõigi aegade kõige hullem, eriti reis tagasi koju. Alustades sellest, et Sevillasse minnes pidin tasuma aeru ja kohvri eest igal lennul eraldi, aga õnneks ühe pagasina, siis tagasi tulles ei aksepteeritud neid kokku köidetuna ühe pagasina ja pidin maksma iga õhkutõusu eest topelt (lisaks 65€). See on nõme!!! Lisaks pidin pagasi igas vahemaandumise paigas välja võtma, tasuma pagasi maksu, siis pagasi uuesti ära andma, turvakontrolli läbima ja kiirelt oma värava leidma… juuuuraa! Kirss tordil oli tagasi reisides 2. lennu hilinemine 1 tund ja kuna 3. lend tuli väga kiirelt otsa, siis oli sisuliselt võimatu Riia lennule jõuda. Läbi kõva ponnistuse ja lõpuks mõnetise õnne ma siiski oma lennule jõudsin. Aitäh RyanAir minu kogemused Teie teenusest on põhjakõnts!

Tulles tagasi laagri juurde, siis põhirõhk oli võimsusel tõmbes ja lihases. Lisaks tegin maksimaalse lähedasi kiirendusi, et leida taaskord tunnetus kiireks aerutamiseks. Ning nädalad lõppesid anaeroobsete treeningutega, kus oli tunda, et laktaat hakkas lihastööd pärssima. Valusad ja kui hästi teha, siis isegi väga valusad trennid, aga väga efektiivsed olemaks edukas 200m teises pooles.

Kuna ma üksi seekord laagerdasin, siis väga linnas ringi ei uidanud, fookus oli väga kindlalt treenimisel, söömisel ja taastumisel. Nagu päris spordipoiss. Selle tõttu ei ole  ka väga palju laagris tehtust rohkem kirjutada.

Nagu alguse poole mainisin, siis puhkenädala lõpus tehtud jõukatsed näitasid minu kohta väga ilusaid numbreid.

  • Rinnalt surumine 155kg
  • Vastu lauda tõmme 137,5kg
  • Lõuatõmme +85kg
  • Dips +100kg
  • Rinnalt surumine 1min jooksul 50kg kangiga 83x
  • Vastu lauda tõmme 1min jooksul 50kg kangiga 83x

Olen rahul, kuna kordasin ja või uuendasin mitut rekordit, seega jõu potensiaal on praegu väga hea. Kuid öeldakse, et jõud on kiirus ja tean, et olen sprinterite hulgas endiselt üks nõremaid, siis on veel minna. Loomulikult ei saa jõutreeningute kõrvalt unustada aerutamist ennast, sest jõud tuleb kanda efektiivselt paadis edasi liikumisse. Siit tulenevalt tuleb palju ja kvaliteetselt aerutada. Eriti sel hooajal, kui tähtsad võistlused algavad hooaja väga varajases faasis (mai alguses). Just mainitu tõttu olengi juba jälle võõrast vett segamas ja seekord Türgis koos Läti U23 valitseva maailmameistri Roberts Akmensiga.

Türgi laagrist juba järgmisel korral.

Ole tublid!

Kuulake ka raadiointervjuud mille viis läbi hea sõber ja ajakirjanik Johannes Vedru: https://sport.err.ee/1036893/seljavigastusest-paranenud-sula-unistab-jatkuvalt-olumpiale-joudmisest

Proovisin, mis ma proovisin, aga Türgis ma siia pilte juurde lisada ei saa. Tuleb järelikult järgmises postituses rohkem pilte.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s